سایت در حال بارگذاری میباشد ،لطفا منتظر بمانید . (مهرماندگار)
محضر-عقد-بریانک-محضر-عقد-مهرماندگار

یکی از جذابترین بخش‌های مراسم عقد در محضر عقد بریانک بریدن کیک عقد می‌باشد. کیک عقد در مراسم عقد و نامزدی از اهمیت بالایی برخوردار است و مراسم خاص خود را دارد. کیک بخش جدایی ناپذیر مراسم جشن و سرور می‌باشد و بریده شدن کیک توسط عروس و داماد خاطره‌ای با شکوه و به یادماندنی خواهد بود. معمولا رسم بر این است که عروس و داماد در پایان مراسم کیک را می‌برند و  هر یک تکه‌ای از کیک را بر دهان دیگری می‌گذارد تا شیرین کام باشند و زندگی خود را با شیرینی و شادی آغاز نمایند.

کیک عقد و عروسی در بسیاری از کشورها مرسوم است و یکی از جذابترین لحظات مراسم بریده شدن کیک توسط عروس و داماد می‌باشد. در هر کشوری کیک به روش خاص آن کشور تزئین می‌شود. در کشور ما نیز کیک‌ها به صورت چند لایه با تزئینات جذاب و زیبا تزئین می‌شوند.

ما در این مقاله می‌خواهیم درباره نکاتی که عروس و داماد در هنگام سفارش کیک بایستی مورد توجه قرار دهند صحبت کنیم. با ما همراه باشید.   

 

  1. قناد حرفه‌ای:

اولین گام برای سفارش کیک عقد و نامزدی انتخاب قناد حرفه‌ای و ماهر می‌باشد. اگر قناد خوبی سراغ دارید می‌توانید مستقیما نزد وی مراجعه نمائید و کیک خود را سفارش دهید. در غیر اینصورت از نزدیکان و دوستان خود پرس و جو کنید، به قنادی‌ها مراجعه کنید و نمونه کیک آنها را تست کنید و قنادی دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

  1. انتخاب طرح کیک:

برای انتخاب طرح کیک بایستی از قبل عکس‌های زیادی را ببینید و مدل‌های جدید را پیدا کنید. شما می‌توانید از طریق اینترنت هزاران مدل کیک را مشاهده کنید و از بین آنها یک مدل را انتخاب کنید و یا با استفاده از خلاقیت خود چند مدل را با هم ترکیب کنید و آن را طراحی کنید. یا اینکه به قنادی مورد نظر خود مراجعه کنید و از آلبوم نمونه کار آنها دیدن کنید و از میان آنها کیک مورد پسند خود را انتخاب نمائید. طرح کیک بهتر است خلوت و شکیل باشد. از انتخاب طرح‌های شلوغ و سخت خودداری کنید. زیرا درست کردن کیکی با طراحی سخت و تزئینات زیاد ممکن است برای قناد کار دشواری باشد و نتواند کیک را آنگونه که شما تصور می‌کردید تزئین کند.

 

  1. انتخاب تزئینات روی کیک:

 

شما می‌توانید جزئیات روی کیک را طبق سلیقه خود انتخاب کنید. می‌توانید سفارش دهید تا از گل‌های مورد علاقه تان برای تزئین استفاده نمایند. و یا تزئینات کیک شبیه تزئینات سفره عقد در محضر عقد مهرماندگار باشد. اگر دوست دارید روی کیک از گلهای طبیعی استفاده شود بهتر است گلهای ریز و ظریف را انتخاب کنید. گلهای کوچک جلوه زیباتری دارند و برای تزئین کیک مناسب‌تر می‌باشند.

 

اگر گل خاصی مد نظرتان است و اندازه گل بزرگ است می‌توانید بگوئید که تنها یک یا دو عدد از گل مورد نظرتان را روی کیک قرار دهند و یک کیک ساده و شیک داشته باشید. به عنوان مثال یک گل شقایق یا یک لیلیوم سفید یا صورتی می‌تواند جلوه بسیار زیبایی به کیک شما ببخشد. اگر گل به خاصی علاقه دارید می‌توانید به قناد بگوئید و بخواهید که از تعداد گلهای کمی در تزئین استفاده کند تا گل مورد نظرتان به صورت منحصر به فرد جلوه نماید. می‌توانید از گلهایی که در سفره عقد در دفتر عقد بریانک استفاده شده است نیز استفاده کنید.

تزئینات کیک را می‌توانید متناسب با فصلی که در آن هستید انتخاب کنید. به عنوان مثال برای فصل بهار از گلهای ریز استفاده کنید و تم کیک خود را بهاری کنید. در فصل تابستان میوه‌های تابستانی یا ژله‌های رنگی را انتخاب کنید. در فصل پائیز از رنگهای پائیزی یا تم پائیزی استفاده کنید و در فصل زمستان دانه‌های برف یا کریستال خوراکی جلوه‌ای زمستانی به کیک می‌بخشد.

 

  1. روکش کیک: معمولا برای روکش نمودن کیک از فوندانت استفاده می‌شود. زیرا کار با این خمیر آسان است و به طور کامل و یکدست سطح کیک را پوشش می‌دهد. اما فوندانت طعم خوشایندی ندارند و بسیاری از افراد آن را دور می‌ریزند. به همین دلیل توصیه می‌شود به جای استفاده از فوندانت، برای روکش نمودن کیک از باتر کریم یا شکلات استفاده شود. باتر کریم طعم بی نظیری دارد و قابل خوردن است و شکلات نیز به طور کامل سطح کیک را می‌پوشاند و طعمی عالی دارد.

 

  1. طعم کیک: برای انتخاب طعم کیک بهتر است از میان طعم‌های همه پسند انتخاب کنید. به عنوان مثال کیک وانیلی یا شکلاتی. این طعم را همه دوست دارند اما برخی از طعم‌ها مانند دارچین، تمشک، قهوه و … را همه دوست ندارند و از آنجائیکه در مراسم شما مهمانان زیادی حضور دارند بایستی طعم کیک را به گونه‌ای انتخاب کنید که همه مهمانان بتوانند کیک را میل نمایند و کیک دور ریخته نشود. اگر طعم خاصی مد نظرتان است می‌توانید طبقه‌ای از کیک را برای خود با طعم مخصوص و دلخواه خود سفارش دهید و به پرسنل دفتر ازدواج بریانک بسپارید که قسمت مورد نظر را برایتان کنار بگذارند.

 

برای انتخاب طعم کیک بهتر است به فصلی که در آن مراسم خود را برگزار می‌کنید توجه کنید و طعمی را انتخاب کنید که با فصل هماهنگ باشد. به عنوان مثال در فصول سرد سال طعم‌های گرم مانند دارچین، قهوه و شکلات مناسب می‌باشند و در فصول گرم سال طعم وانیل و طعم‌های میوه‌ای مطلوب‌تر می‌باشند.

هرگز کیک رنگی سفارش ندهید. اگر دوست دارید کیکتان به رنگ خاصی باشد از قناد بخواهید از مقدار بسیار کمی رنگ خوراکی استفاده نماید زیرا بیشتر افراد از خوردن کیک رنگی لذت نمی‌برند.

 

  1. مواد میانی کیک: برای انتخاب مواد میانی کیک نیز توصیه می‌شود از خامه ساده و یا شکلاتی استفاده شود. در این مورد نیز بهتر است به سراغ طعم‌های خاص نروید. طعم مورد علاقه خود را تنها برای خود و در بالاترین طبقه کیک سفارش دهید تا با چشیدن طعم دلخواهتان، شیرینی بهترین لحظات زندگی در ذهنتان حک شود.

 

اگر دوست دارید کیک عقدتان در دفتر عقد بریانک تک باشد می‌توانید از طعم‌های قهوه، تمشک و طعم‌های خاص استفاده کنید. برای انتخاب مواد میانی می‌توانید کمی خلاقیت به خرج بدهید و از قناد بخواهید تا مواد دیگری به جای گردو یا موز در لایه‌های کیک استفاده کند. مثلا پنیر خامه‌ای یا کرم قهوه و …

 

  1.  شکل کیک: شکل کیک را با توجه به تزئیناتی که در نظر دارید انتخاب کنید. کیک در شکل‌های مربع، مستطیل، گرد و قلبی شکل و یا هر شکل دیگری که مد نظرتان است قابل سفارش می‌باشد. قناد حرفه‌ای و کاربلد می‌تواند شکل کیک را به هر مدلی که شما بخواهید درست کند. از قناد بخواهید پایه محکمی برای کیک شما در نظر بگیرد تا در زمان جابجایی کیک در دفتر ازدواج بریانک آسیب نبیند و تزئینات کیک به هم نریزند.

 

  1. هزینه تزئینات: درباره هزینه تزئیناتی که بر روی کیک قرار داده می‌شود با قناد صحبت کنید. برخی از قنادان به این روش کار می‌کنند که هزینه تزئینات را با هزینه کیک به صورت یکجا حساب می‌کنند. اما برخی از قنادان برای تزئینات فاکتور جدا به مشتری می‌دهند و یا از مشتری می‌خواهند تا لوازم مورد نیاز را تهیه کنند و در اختیار قناد قرار دهند. بهتر است ابتدا در هنگام سفارش تمام موارد ذکر شده مشخص شود.

 

  1. وزن کیک: برای سفارش اندازه کیک بایستی تعداد مهمانان حاضر در محضر عقد ارزان بریانک را در نظر بگیرید. به طور معمول برای هر نفر ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم کیک در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید با توجه به تعداد کل مهمانان وزن کیک را مشخص نمائید و البته کمی بیشتر سفارش دهید تا برای خودتان هم کیک باقی بماند. در بسیاری از مراسم عروس و داماد فرصت نمی‌کنند از کیک مراسم خود میل کنند. به همین دلیل حتما به نزدیکان خود و یا به پرسنل محضر عقد بریانک بگوئید که مقداری از کیک را مخصوص عروس و داماد کنار بگذارند. 

 

ظرفیت محضر عقد مهرماندگار ۲۰ نفر می‌باشد و شما می‌توانید با توجه به تعداد مهمانی که برای مراسم عقد خود دعوت می‌نمائید کیک خود را سفارش دهید. اندازه کیک را کمی بیشتر سفارش دهید تا برای خود و خانواده‌تان کیک باقی بماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محضر عقد مهرماندگار به سایت https://mehrmandegar.com/ مراجعه نمائید.

دفتر-ازدواج-ارزان-بریانک-دفتر-ازدواج-مهرماندگار
https://mehrmandegar.com/wp-content/uploads/2022/02/دفتر-ازدواج-ارزان-بریانک-دفتر-ازدواج-مهرماندگار.jpg

 

  1. تاریخ و زمان تحویل کیک: تاریخ و ساعت دقیق مراسم عقد خود را قناد بگوئید و تاکید کنید که حتما به موقع کیک را آماده کند. درباره نحوه تحویل کیک نیز مطمئن شوید که کیک را قنادی برای شما به محضر عقد ارزان بریانک ارسال می‌کند یا خودتان باید آن را تحویل بگیرید.

به طور معمول در دفتر عقد بریانک بریدن کیک در ساعات پایانی مراسم انجام می‌شود و شما می‌توانید از قبل این موضوع را با محضر عقد ارزان بریانک هماهنگ کنید تا برای اجرای مراسم عقد با کمبود زمان مواجه نشوید و مراسم عقدتان بطور تمام و کمال برگزار شود.

 

  1. سرو کیک: برای سرو کیک در دفتر ازدواج بریانک بایستی به امکانات موجود در محضر عقد بریانک دقت کنید. تاکید کنید که برای سرو کیک حتما از ظروف مناسب استفاده شود و پاکت‌های مخصوص حمل کیک تک نفره تهیه نمائید تا در صورتی که مهمان کیک خود را میل نکرد بتواند کیک را با خود به منزل ببرد. بهتر است برای کودکان کاپ کیک‌های جذابی شبیه تزئینات کیک اصلی سفارش بدهید.

برای آشنایی بیشتر با دفتر عقد مهرماندگار لطفا کلیک کنید

Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

نوشته های اخیر

آخرین دیدگاه‌ها

 
چت در واتس آپ !