سایت در حال بارگذاری میباشد ،لطفا منتظر بمانید . (مهرماندگار)
دفتر-عقد-صالح-آباد-دفتر-عقد-مهرماندگار

فسلفه اجزای موجود در سفره عقد

یکی از مهمترین بخش‌های دفتر عقد صالح آباد، سفره عقد است. نوع چیدمان سفره و لوازم استفاده شده در تزئین سفره عقد برای هر نوعروسی بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل توصیه می‌شود در زمان انتخاب شیکترین دفتر عقد صالح آباد به تزئینات و ظروفی که در سفره عقد استفاده شده است دقت داشته باشید. حال در این مقاله قصد داریم درباره فلسفه اجزایی که در سفره عقد قرار داده می‌شود صحبت کنیم. وسایلی که در سفره عقد دفتر عقد مهرماندگار به چشم می‌خورند عبارتند از آیینه و شمعدان، شاخه نبات، ظرف عسل، نقل، تخم مرغ و گردو و ….

 

آیینه و شمعدان نماد چیست؟

آیینه نماد پاکی و روراستی است. در محضر عقد صالح آباد آیینه را در بالاترین قسمت سفره قرار می‌دهند و آن را به گونه‌ای می‌گذارند که عروس و داماد بتوانند از درون آیینه یکدیگر را ببینند. در دو طرف آیینه دو عدد شمعدان نیز وجود دارد که نماد گرمی و روشنایی است. از قدیم رسم بر این بوده است که در سفره عقد در مقابل آیینه قرآن می‌گذاشتند. در دفتر ازدواج صالح آباد نیز در سفره عقد قرآن را برای محکم شدن عهد و پیمان میان عروس و داماد در سفره قرار داده می‌دهند و علاوه بر آن جنبه معنوی قرآن نیز برای آغاز زندگی مشترک حائز اهمیت است.

محضر-عقد-صالح-آباد-محضر-عقد-مهرماندگار
محضر-عقد-صالح-آباد-محضر-عقد-مهرماندگار
https://mehrmandegar.com/wp-content/uploads/2022/04/محضر-عقد-صالح-آباد-محضر-عقد-مهرماندگار.jpg

شاخه نبات نشانه چیست؟

نبات نماد شیرینی و شیرین کامی است و یکی از مهمترین اجزای سفره عقد در محضر عقد صالح آباد محسوب می‌شود. شاخه نبات را به نحوی زیبا و جذاب درون ظرف‌های مخصوص می‌چینند و آن را با استفاده از لوازم مختلف تزئین می‌کنند. در برخی از دفاتر عقد از گلهای طبیعی یا روبان برای تزئین ظروف استفاده می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با محضر عقد شیک مهرماندگار لطفا کلیک کنید

آب

آب از دیر باز در سنت ایرانیان به عنوان نمادی برای پاکی و روشنایی شناخته شده است و در بسیاری از مراسم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در شیکترین دفتر عقد صالح آباد نیز در سفره عقد آب قرار داده می‌شود و در برخی از رسوم برای زیبایی بیشتر درون آب گل یا ماهی می‌اندازند.

 

نقل و سکه نماد چه چیزی است؟

حتما دیده‌اید که در دفتر عقد مهرماندگار بر روی سر عروس و داماد نقل و سکه می‌ریزند و کل می‌کشند. نقل نماد شیرینی و شادکامی است و سکه نیز نماد مال و ثروت است که همچون باران بر سر عروس و داماد می‌بارد. این رسم از سالیان دور در روز عقد و عروسی انجام می‌شده است.

دفتر-ازدواج-صالح-آباد-دفتر-ازدواج-مهرماندگار
https://mehrmandegar.com/wp-content/uploads/2022/04/دفتر-ازدواج-صالح-آباد-دفتر-ازدواج-مهرماندگار.jpg

نان و پنیر و سبزی

در دفتر ازدواج صالح آباد سینی نان و پنیر و سبزی را مشاهده می‌نمائید که بسیار زیبا تزئین شده است. نان و پنیر نماد برکت و روزی است و همراه با سبزی که نماد سرسبزی و سلامتی است تزئین می‌شود. برخی از خانواده‌ها لقمه‌های تزئین شده را در ظروفی زیبا می‌چینند و در آخر لقمه‌ها را میان مهمانان پخش می‌کنند.

 

جام عسل

و اما یکی از مهمترین و جذاب‌ترین اجزای سفره عقد در محضر عقد صالح آباد جام عسل است. در فرهنگ ما رسم بر این است که پس از جاری شدن خطبه عقد عروس و داماد باید بر دهان یکدیگر عسل بگذارند که نماد شیرینی و شیرین کامی است. این مراسم کاری نمادین است و به این معنا است که عروس و داماد برای یکدیگر شیرینی و شادی به ارمغان می‌آورند.

 

تخم مرغ‌های تزئین شده

تخم مرغ در دفتر عقد ارزان صالح آباد نماد ادامه نسل است و به شکلی زیبا و جذاب تزئین می‌شود. تخم‌مرغ‌ها را به رنگ طلایی یا نقره‌ای تزئین می‌کنند و با استفاده از دیگر لوازم تزئینی در ظرفی می‌چینند. تخم مرغ در سفره هفت سین نیز مور استفاده قرار می‌گیرد و نماد برکت و زاد و ولد است.

 

سکه نماد چیست؟

از دیگر اجزایی که در سفره عقد دفتر عقد صالح آباد به چشم می‌خورد ظرفی پر از سکه است. معمولا از سکه‌های تزئینی برای سفره عقد استفاده می‌شود اما به طور کلی سکه نماد ثروت و دارایی است. قرار دادن هر یک از لوازم نام برده در سفره عقد به صورتی همانند دعا و آرزوی خوشبختی برای زوج جوان است.

 

گردو و آجیل

حتما در سفره عقد شیکترین دفتر عقد صالح آباد ظرفی از گردو، بادام و فندق را دیده‌اید. معمولا این آجیل با پوست در سفره مورد استفاده قرار می‌گیرند و طلایی یا نقره‌ای رنگ هستند. درخت گردو به درختی با طول عمر بسیار زیاد شناخته می‌شود و به همین دلیل گردو را نمادی برای طول عمر عروس و داماد در سفره عقد می‌گذارند. بادام و فندق نیز از مواد مقوی هستند که نشانه گسترده و فراخ بودن سفره عروس و داماد است.

 

میوه نماد چیست؟

میوه نماد نعت الهی است و در دفتر ازدواج صالح آباد نیز در سفره عقد مشاهده می‌شود و معمولا از میوه‌های گران قیمت و مرغوب برای تزئین سفره عقد استفاده می‌شود. طراح دکور میوه‌ها را به شکلی زیبا می‌چیند تا با دیگر اجزای سفره هماهنگ باشد.

 

گل

گل‌ها یکی از زیباترین و جذاب‌ترین تزئینات سفره عقد هستند. در دفتر عقد مهرماندگار گلها متناسب با دیگر تزئینات موجود در سفره عقد انتخاب شده است. در برخی از دفاتر عقد از گل‌های طبیعی برای تزئین سفره عقد استفاده می‌شود که می‌تواند به انتخاب عروس و داماد باشد. به طور کلی گل نماد زندگی و شادابی است و به همین جهت در سفره عقد گل می‌گذارند.

 

کله قند

در دفتر عقد صالح آباد کله قندهایی در سفره عقد وجود دارد که نماد شیرین کامی است و معمولا خانواده عروس و داماد کله قندهای کوچکی نیز با خود به همراه دارند و رسم دیرینه ساییدن قند بر سر عروس و داماد را انجام می‌دهند. این کار نماد بارش شادی و شیرینی بر سر عروس و داماد است و در زمان جاری شدن خطبه عقد انجام می‌شود.

 

سبد حلقه

از دیگر اجزای سفره عقد که مهمترین آنها محسوب می‌شود سبد حلقه ازدواج است. عروس و داماد پس از جاری شدن خطبه عقد در دفتر عقد ارزان صالح آباد حلقه‌ها را از درون سبد برمی‌دارند و در دست یکدیگر قرار می‌دهند. این سبد معمولا به زیباترین شکل تزئین می‌شود و برای عکس برداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

و در نهایت دود کردن اسپند در دفتر عقد ارزان صالح آباد برای دور کردن چشم و نظر بد از زندگی مشترک عروس و داماد رسمی دیرینه است که در بسیاری از مراسم شادی و سرور انجام می‌شود.

 

 

 

Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

آخرین دیدگاه‌ها

 
چت در واتس آپ !