سایت در حال بارگذاری میباشد ،لطفا منتظر بمانید . (مهرماندگار)

در عقد قرارداد با تشریفات‌ها به چه نکاتی دقت کنیم؟

محضر عقد و ازدواج در نازی آباد

از مهم‌ترین قدم‌های برگزاری عروسی انتخاب تشریفات و پس از آن عقد قرارداد با تشریفات است. یکی از بخش‌های اصلی هزینه‌ها برای مراسم عروسی به تشریفات اختصاص می‌یابد از این رو باید در هنگام قرارداد بستن محکم‌کاری‌های لازم را انجام دهید تا به مشکل برخورد نکنید.

۱- قرارداد سندیت داشته باشد.

هنگام انتخاب تشریفات مطمئن شوید که تشریفات مدنظر شما عضو اتحادیه است و کاغذ قرارداد شما سربرگ و شماره ثبت دارد. در غیر این صورت قرارداد شما مانند یک کاغذ پاره می‌ماند. قراردادی که بین شما و مدیر تشریفات بسته می‌شود بهتر است خط‌خوردگی نداشته باشد. زیرا در صورت داشتن خط‌خوردگی می‌تواند چیز‌های دیگر را نیز خط بزند و بعدها انکار کند.

۲- ریزترین نکات را در قرارداد قید کنید.

هرچیزی که برای مراسم در نظر دارید و با تشریفات درباره آن صحبت کرده‌اید در قرارداد ذکر کنید. مواردی مثل رنگ گل‌ها، تزئینات ورودی، تعداد طاق گل، طاق حریر، تک تک غذاها، تعداد نوع دسرها، کیک و تعداد طبقات آن، اندازه کباب‌ها، تزئینات جایگاه و سالن و …. چیزهایی است که باید در قرارداد با تمام جزئیات آورده شود تا بعدا دچار مشکل نشوید. تاریخ برگزاری مراسم و تاریخ عقد قرارداد و ساعت شروع و پایان مجلس نیز باید در قرارداد نوشته شود.

۳- یک نسخه از قرارداد نزد شما باشد.

علاوه بر این که قرارداد نزد مدیر تشریفات می‌ماند یک نسخه از قرارداد با مهر تشریفات را شما باید نزد خودتان نگه دارید.

۴- ضرر و زیان‌ها را ذکر کنید.

در قرارداد ذکر کنید در صورتی که تاریخ مراسم شما به هر دلیلی تغییر کرد یا خدایی نکرده مراسم کنسل شد ضرر و زیان را چگونه جبران می‌کنند و آیا پول کل مراسم یا درصدی از آن را از شما می‌گیرند؟

۵- نحوه تسویه حساب در قرارداد آورده شود.

این قسمت از مهم‌ترین قسمت‌های یک قرارداد به حساب می‌آید. با مدیر تشریفات به توافق برسید که چه مبلغی را به عنوان بیعانه می‌دهید و چه مبلغی در مرحله آخر تعلق می‌گیرد؟ مقداری را که به عنوان بیعانه و رزرو تاریخ پرداخت می‌کنید داخل قرارداد بنویسید و تاریخ تسویه حساب را به طور دقیق ذکر کنید.

۶- با تورم چه می‌کنید؟

به خاطر عدم ثبات قیمت‌ها قراردادهای این چنینی از لحاظ مبلغ و هزینه ارزش خود را از دست می‌دهند و بعضا دیده می‌شود که پس از گذشت چند ماه با تغییرات قیمت‌ها مبالغ قید شده در قرارداد توسط تشریفات‌ها و به اصطلاح قرارداد توسط کارگر نامعتبر بوده و در مقابل کارفرما با افزایش دادن قیمت مخالفت می‌کند. حتما در زمان قرارداد قید کنید که مدیر تشریفات با تغییر و افزایش قیمت‌ها قصد دارد به جه صورت برخورد کند. همه چیز در قرارداد ذکر شود تا در نزدیکی عروسی به مشکل برخورد نکنید.

۷- مسئول تغییر محل برگزاری مراسم کیست؟

اگر محل برگزاری مراسم شما یا همان باغ و سالن عروسی بر عهده مدیر تشریفات است و او مسئولیت این کار را بر عهده گرفته است با او در مورد تغییرات احتمالی محل مراسم صحبت کنید. در صورتی که باغ مورد نظرتان در نزدیکی مراسم پلمپ شود یا قابل استفاده نباشد، مدیر تشریفات شما مسئولیت گرفتن یک باغ در همان سطح و در همان حوالی و به طور کلی جلب رضایت شما را بر عهده دارد. اما اگر شما یک منزل شخصی یا باغی که از اقوام‌تان می‌باشد را برای عروسی به تشریفات معرفی کردید دچار مشکل شود، مسئولیت بر عهده خودتان است و در آن زمان می‌توانید از تشریفات خواهش کنید که مکان جدید و درخوری را برای شما پیدا کند. در ضن در صورتی که تشریفات به شما باغ معرفی می‌کند، خواهش کنید که باغی را در نظر بگیرند که مجوز برگزاری عروسی داشته باشد تا خطر پلمپ و مشکلات این چنینی پیش نیاید.

۸- پوشش مهماندارها را ذکر کنید.

شاید چنین چیزی برای خانم‌ها بیشتر اهمیت داشته باشد. اگر حساسیت دارید که پرسنل و نیروهای مهماندار لباس‌های یک دست و هماهنگی تن کنند از مدیر تشریفات بخواهید که حتما در قرارداد بنویسد.

۹- مهماندارها انعام بگیرند یا خیر؟

اگر دوست ندارید که مهماندارها از مهمان‌هایتان انعام بخواهند علاوه بر این که با تشریفات صحبت می‌کنید در گوشه‌ای از قرارداد ذکر کنید تا متوجه میزان حساسیت شما شود و پیش از مراسم شما با مهماندارها در این باره صحبت کنند. می‌توانید ضمن این کار خودتان به عنوان جایگزین مبلغی را به تشریفات بدهید تا بین مهماندارها تقسیم کند.

۱۰- مدیریت در مراسم حضور دارد یا خیر؟

معمولا تشریفات‌ها علاوه بر مدیر تشریفات فردی را برای مدیریت مراسم در نظر می‌گیرند و در صورت عدم حضور مدیر تشریفات در عروسی او را به عنوان مدیر به مراسم می‌فرستند. اگر تاکید دارید که خود مدیریت اصلی تشریفات در مراسم حضور داشته باشد حتما در قرارداد ذکر کنید. چرا که تشریفات‌ها در نزدیکی مراسم با دیدن قرارداد متوجه نکات حائز اهمیت شما می‌شوند.

۱۱- تشریفات‌ها تخفیف هم می‌دهند؟

بعضی از تشریفات‌ها تخفیف‌های زیادی به طرف مقابل عرضه می‌کنند اما متاسفانه در مقابل در خدمات رسانی کوتاهی می‌کنند. با مدیریت تشریفات گفتگو کنید و بگویید اگر قصد دارد در مقابل تخفیف از خدمات و پذیرایی کم بگذارد عطای تخفیف را به لقایش می‌بخشید.

منبع: https://bazmineh.com/article/639

Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

آخرین دیدگاه‌ها

 
چت در واتس آپ !