سایت در حال بارگذاری میباشد ،لطفا منتظر بمانید . (مهرماندگار)

اگر قصد دارید جشن عقد خود را در محضر عقد تهران برگزار کنید لازم است، هماهنگی‌های لازم را از قبل انجام دهید. یکی از مهمترین بخش‌های برنامه ریزی برای روز عقد انتخاب تاریخ عقد است، این تاریخ معمولا با مشورت خانواده‌ها و در جشن بله برون مشخص می‌شود. دقت داشته باشید که اگر تاریخ خاصی مد نظرتان است که با مناسب یا روز خاصی مصادف می‌شود، باید زودتر برای رزرو محضر عقد خوب در تهران اقدام کنید. مراسم عقد محضری معمولا با حضور بزرگان فامیل و اقوام درجه یک برگزار می‌شود، به همین دلیل باید به ظرفیت محضر عقد جنوب تهران نیز دقت داشته باشید.

در محضر عقد تهران، سالن مهرماندگار به عنوان یکی از محیط‌های منحصر به فرد برای برگزاری مراسم عقد شناخته می‌شود. پذیرایی شام در این مجموعه به ویژه برای لحظات خاص عروس و داماد، به صورت تخصصی و حرفه‌ای طراحی می‌شود، تا این روزهای مهم در زندگی آنها به یادماندنی‌ترین لحظات باشد.

آداب و تشریفات مراسم عقد در محضر عقد تهران

جشن عقد یکی از باشکوه‌ترین جشن‌های زندگی هر فرد محسوب می‌شود. آغاز یک پیوند مقدس و ماندگار قطعا برای عروس و داماد سرشار از هیجان و اضطراب خواهد بود. عروس و داماد دوست دارند مراسم باشکوه و به یاد ماندنی داشته باشند. بنابراین برای برگزاری جشن عقد مکان مناسبی را برای عقد خود انتخاب کنید. در عقد محضری تمام اقوام و بستگان درجه یک از سمت خانواده عروس و داماد در مراسم حضور دارند و معمولا خانواده‌ها مایل هستند که بزرگان فامیل در مراسم حضور داشته باشند.

در گذشته این گونه بود که مراسم عقد در منزل برگزار می‌شد، اما امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی مراسم عقد نیز به صورت دیگری برگزار می‌شود. مراسم عقد معمولا در محضر عقد برگزار می‌شود و بزرگان فامیل و اقوام نیز به محضر عقد جنوب تهران دعوت می‌شوند. در محضر عقد تمامی تشریفات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری یک مراسم و جشن باشکوه از قبیل سفره عقد، جایگاه عروس و داماد و خدمات پذیرایی از مهمانان مهیا شده است و عروس و داماد می‌توانند با خیالی آسوده جشن عقد خوب و به یادماندگی برگزار کنند.

انتخاب محضر عقد جنوب تهران

یکی از مهمترین بخش‌های برنامه ریزی برای روز عقد انتخاب دفتر ازدواج در جنوب تهران است. برای این که مراسم با شکوهی داشته باشید باید در انتخاب دفتر ازدواج بیشتر دقت کنید. از ورودی محضر عقد جنوب تهران گرفته تا سفره عقد را به خوبی بررسی کنید. تمامی جزئیات، نور پردازی، تزئینات استفاده شده در سفره عقد، صندلی‌ها و میزهای مخصوص مهمان‌ها و … را خوب نگاه کنید.

در زمان انتخاب دفتر عقد بودجه خود را مد نظر قرار دهید. هزینه محضر عقد تهران به امکانات و خدماتی که شما برای مراسم خود در نظر گرفته‌اید بستگی دارد. در بری از فرهنگ‌ها برای اینکه تمام فشار هزینه بر دوش یک نفر نباشد، هزینه را میان دو خانواده تقسیم می‌کنند. این یک رسم پسندیده است. بدین ترتیب دختر و پسر راحت‌تر می‌توانند ازدواج کنند و زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

در زمان انتخاب محضر عقد نازی آباد به مسافت محضر تا خانه خود دقت کنید. مسافت نباید به قدری طولانی باشد که ناچار باشید مدت زمان طولانی در ترافیک باشید و نتوانید برای مراسم به موقع در محضر حاضر شوید. باید مسیر محضر تا آرایشگاه را نیز در نظر داشته باشید. مسافت میان آرایشگاه تا محضر نیز بهتر است به قدری باشد که برای رسیدن به مراسم دچار استرس نشوید.

اگر برای برگزاری مراسم برنامه ریزی دقیق داشته باشید و تمام هزینه‌ها را از قبل مشخص کنید، استرس و اضطراب شما برای برگزاری مراسم بسیار کمتر خواهد بود. با بزرگان فامیل و افرادی که تجربه بیشتری دارند مشورت کنید و هر آنچه لازم است را برای مراسم عقد آماده کنید.

خریدهای ضروری مراسم عقدکنان

یکی از بخش‌های برنامه ریزی برای مراسم عقد انجام خریدهای لازم برای روز عقد است. بخشی از این خریدها بر عهده خانواده داماد است و بخشی دیگر بر عهده خانواده عروس. در جشن بله برون می‌بایست درباره نحوه تقسیم هزینه محضر عقد تهران و خریدهای مورد نیاز برای مراسم صحبت شود و خانواده‌ها با یکدیگر به توافق برسند. از مهمترین خریدهای جشن عقدکنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لباس عقدکنان برای عروس (بر عهده خانواده داماد است)؛

  • لباس داماد (بر عهده خانواده عروس است)؛
  • خرید حلقه ازدواج برای عروس (بر عهده خانواده داماد است)؛
  • خرید حلقه ازدواج برای داماد (بر عهده خانواده عروس است)؛
  • استند حلقه؛
  • تزئینات مورد نیاز برای سفره عقد از قبیل کله قند، جام عسل و …؛
  • آینه و شمعدان عروس (بر عهده خانواده داماد یا خود داماد است)؛
  • تهیه گیفت عروس (معمولا خانواده عروس این گیفت‌ها را تهیه می‌کنند)؛
  • خرید دسته گل برای عروس (بر عهده داماد است)؛
  • تهیه شیرینی و نوشیدنی برای پذیرایی از مهمانان؛
  • پرداخت هزینه محضر عقد تهران (معمولا بر عهده خانواده داماد است اما ممکن است در زمان توافق بر سر هزینه‌ها و آداب و رسوم خانواده‌ها بین دو خانواده تقسیم شود و یا بر عهده خانواده عروس باشد)؛
  • خرید زیر لفظی برای عروس؛
  • خرید ساعت برای عروس (بر عهده خانواده داماد است)؛
  • خرید ساعت برای داماد (بر عهده خانواده عروس است و در برخی از رسوم به عنوان هدیه به داماد در سفره عقد هدیه داده می‌شود) .

خریدهای ضروری برای مراسم عقدکنان شامل انتخاب و خرید لباس‌های عقدکنان برای عروس و داماد می‌شود. این خریدها نه تنها شامل لباس‌های زیبا و مناسب برای این دو نفر، بلکه شامل خرید حلقه ازدواجی نیز می‌شود که نماد اتحاد و مهربانی بین آن‌هاست. انتخاب لباس عقدکنان و حلقه ازدواج با دقت و ذوق، از جمله خریدهایی است که به این مراسم خاص رنگ و بوی خاصی می‌بخشد.

سفره عقد و معنای اجزای موجود در آن

اجزای سفره عقد هر یک معنای خاصی دارند و از سالیان بسیار دور رسم بوده است که در سفره عقد از این لوازم و مواد استفاده می‌شد. در سفره عقد ظروف بسیاری به چشم می‌خورد که در داخل هر یک از آنها مواد خوراکی یا تزئینی متنوعی وجود دارد. سفره عقد با استفاده از زیباترین تزئینات و ظروف گرانبها تزئین می‌شود. در محضر عقد مهرماندگار سفره عقد با استفاده از زیباترین لوازم و ظروف و توسط تیم طراحی حرفه‌ای چیده شده است و سایر تزئینات آن و جایگاه عروس و داماد نیز متناسب با سفره عقد و سایر جزئیات موجود در سالن هماهنگ شده است.

که اگر تاریخ خاصی مد نظرتان است که با مناسب یا روز خاصی مصادف می‌شود، باید زودتر برای رزرو دفتر ازدواج نازی آباد اقدام کنید
https://mehrmandegar.com/wp-content/uploads/2023/01/سفره-عقد.jpg

معرفی اجزای سفره عقد در محضر عقد خوب در تهران

  • آینه و شمعدان

یکی از مهمترین اجزای سفره عقد که معمولا در بالاترین قسمت آن قرار داده می‌شود، آینه و شمعدان است. آینه نماد زلالی و صافی پیوند و عهد میان عروس و داماد است و شمعدان و شمع‌های آن نماد روشنی و گرمی زندگی و رابطه عروس و داماد می‌باشد.

  • قرآن

از دیگر اجزای مهم سفره عقد قرآن است. معمولا قرآن را در مقابل آینه قرار می‌دهند و عروس و داماد پیش از جاری شدن خطبه عقد چند آیه از قرآن را تلاوت می‌کنند. قرآن نماد حضور نام و یاد خداوند در زندگی مشترک زوجین است. در برخی از فرهنگ‌ها در کنار قرآن جانمازی نیز پهن می‌شود که نماد پایبندی عروس و داماد به اصول دین است.

  • استند حلقه ازدواج

از مهمترین اجزای سفره عقد حلقه ازدواج است که معمولا در داخل یک استند قرار داده می‌شوند. این استند با استفاده از گل یا شمع به زیبایی تزئین می‌شوند و در مقابل عروس و داماد قرار داده می‌شود.

  • سینی برکت یا نان و پنیر و سبزی

یکی از جذاب‌ترین اجزای سفره عقد لقمه‌های تزئین شده نان و پنیر و سبزی هستند. این لقمه‌ها به زیباترین شکل تزئین می‌شوند. ممکن است این سینی توسط خانواده عروس یا داماد تهیه شود و یا عروس و داماد تزئین آن را به محضر عقد نازی آباد بسپارند. در هر صورت نان و پنیر نماد وسعت روزی و برکت زندگی است و سبزی نیز نماد سرسبزی و شادابی در زندگی و سلامتی عروس و داماد است.

  • شاخه نبات

نبات نماد شیرینی و شادکامی در زندگی است و یکی از اجزای سفره عقد نیز ظرفی تزئین شده با شاخه نبات می‌باشد. نبات‌ها به شکلی زیبا در ظرف چیده شده و با استفاده از گل و تزئینات براق و خاص زیباتر می‌شوند.

  • جام عسل

شاید شما نیز این رسم زیبا را دوست داشته باشید. عروس با انگشت کوچک خود کمی عسل از داخل ظرف بر می‌دارد و بر دهان داماد می‌گذارد و داماد نیز همین کار را برای عروس تکرار می‌کند. در این زمان همه مهمانان با شادی عروس و داماد را نظاره می‌کنند و یک رسم بسیار زیبا و خاطره انگیز محسوب می‌شود. جام عسل به همین منظور در سفره عقد قرار داده می‌شود. عسل نماد شیرین کامی است. به این معنی که عروس و داماد در زندگی مشترک خود یکدیگر را شیرین کام می‌کنند و موجب شیرینی و شادی زندگی یکدیگر خواهند بود.

  • سکه

از دیگر اجزای موجود در سفره عقد ظرفی پر از سکه است. این سکه‌ها شاید تزئینی باشند اما نماد رزق و روزی و برکت در زندگی عروس و داماد هستند. شاید به خاطر داشته باشید که در گذشته نیز در داخل نقلی که بر سر عروس و داماد ریخته می‌شود نیز سکه می‌ریختند، این کار به معنای بارش رزق و روزی و شیرینی بر سر عروس و داماد است.

  • گردو

یکی از ظروفی که در سفره عقد به چشم می‌خورد، ظرفی با گردوهای تزئین شده است. گردو نماد طول عمر طولانی برای عروس و داماد است. در محضر عقد تهران گردوها را به رنگ طلایی یا نقزه‌ای رنگ می‌کنند و سپس با استفاده از گل و تزئینات ظریف دیگر ظرف گردو را زینت می‌بخشند.

  • تخم مرغ

در فرهنگ ایران از تخم مرغ در بسیاری از مراسم و جشن‌ها استفاده می‌شود. تخم مرغ علاوه بر این که نماد برکت و زندگی است، نماد فرزند آوری و تداوم نسل نیز می‌باشد. از گذشته نیز رسم بر این بوده است که در سفره عقد تخم مرغ نمی‌گذاشتند تا عروس و داماد زندگی پربرکت و فرزندان بسیاری داشته باشند.

  • بادام

پس از گردو، بادام نیز در سفره عقد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بادام نماد نوه آوری و رزق و روزی است. خانواده‌ها در سفره عقد بادام می‌گذارند تا عروس و داماد برای آنها نوه‌هایی زیبا و سالم بیاورند. این یک رسم دیرین است و از گذشته تا امروز در سفره عقد انجام می‌شود. در محضر عقد نازی آباد بادام‌ها را نیز همانند گردوها با استفاده از تزئینات درخشان و زیبا می‌آرایند و در ظروف زیبا می‌چینند.

  • اسپند

از سالیان دور برای دور کردن چشم بد و انرژی‌های منفی از اسپند استفاده می‌کنند. در مراسم شادی نیز رسم است که برای دور کردن بدی و ناراحتی اسپند دود می‌کنند. قرار دادن اسپند در سفره عقد محضر عقد جنوب تهران نیز به همین منظور انجام می‌شود. اسپند نماد دور ماندن از چشم و نظر بد و در امان بودن از انرژی‌های منفی است.

  • کله قند

رسم سائیدن قند بالای سر عروس و داماد از جمله رسوم قدیمی در مراسم عقدکنان است. دو نفر از دختران جوان فامیل توری را بالای سر عروس و داماد نگه می‌دارند و سپس یک نفر دو عدد کله قند کوچک را به یکدیگر می‌ساید و برای عروس و داماد آرزوی خوشبختی می‌کند. در محضر عقد تهران این کار معمولا زمانی انجام می‌شود که عاقد در حال خواندن خطبه عقد است. در این زمان مادر داماد به عروس زیر لفظی می‌دهد تا عروس جواب مثبت خود را اعلام کند. کله قند نماد شیرینی و بارش شادی بر سر عروس و داماد است.

  • گل و میوه

گل آرایی یکی از مهمترین بخش‌های سفره عقد است. گل آرایی نقش بسیار مهمی در زیبایی سفره عقد دارد. عروس و داماد می‌توانند گل‌های مورد علاقه‌شان را برای روز عقد انتخاب کنند. گل نماد شادابی و طراوت است و میوه نیز نماد رحمت و نعمات بی نظیر خداوند می‌باشد. معمولا ظرفی از میوه در سفره عقد قرار داده می‌شود.

  • گندم یا برنج

در بسیاری از سفره‌های جشن و شادی گندم یا برنج می‌گذارند. در سفره هفت سین نیز سبزه گندم و برنج نماد برکت و روزی است. به همین دلیل یکی از اجزای سفره عقد خوشه گندم یا برنج است. این خوشه‌ها نماد روزی و برکت در زندگی عروس و داماد است.

امروزه در بسیاری از مراسم مدرن نیز از سفره عقد استفاده می‌شود. این سفره نمادی از فرهنگ ایرانیان است و اجزای آن با توجه به سلیقه عروس و داماد چیده و تزئین می‌شود. دقت داشته باشید که گل آرایی و شمع آرایی در زیباتر شدن سفره عقد نقش بسیار مهمی دارند. ترکیب رنگ‌های به کار رفته در سفره عقد محضر عقد نازی آباد با رنگ‌های به کار رفته در سالن و جایگاه عروس و داماد همخوانی دارند و جلوه بسیار زیبایی به سالن می‌دهند.

در محضر عقد مهرماندگار خدمات عکاسی و فیلم برداری به صورت حرفه‌ای ارائه می‌گردد. فضای سالن عقد و دکوراسیون داخلی به صورتی تزئین شده است که عروس و داماد می‌توانند عکس‌های زیبایی بگیرند و این روز به یا ماندنی را برای همیشه ثبت کنند. پس از تمام شدن مراسم فایل عکس‌ها و فیلم‌ها به عروس و داماد تحویل داده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://mehrmandegar.com مراجعه فرمائید.

که اگر تاریخ خاصی مد نظرتان است که با مناسب یا روز خاصی مصادف می‌شود، باید زودتر برای رزرو دفتر ازدواج نازی آباد اقدام کنید
https://mehrmandegar.com/wp-content/uploads/2023/01/هزینه-محضر-عقد-تهران.jpg

در محضر عقد جنوب تهران مهرماندگار، سفره عقد با استفاده از زیباترین لوازم و ظروف، توسط تیم طراحی حرفه‌ای آماده می‌شود. این سفره، جایگاه عروس و داماد را به همراه آینه و شمعدان برای جلوه وقار و بازتاب روح مراسم، نشان می‌دهد. قرآن به عنوان نماد اتحاد و برکت در این مراسم مقدس حضور دارد و سینی برکت یا نان و پنیر و سبزی نیز به عنوان نماد امید و آغازی نوین برای زندگی مشترک آنها می‌باشد.

 سخن آخر؛

محضر عقد تهران، به عنوان یک لحظه مهم در زندگی عاشقانه، نیازمند مراقبت و تدبیر خاصی است تا این لحظه به یک تجربه خوب و بی‌نظیر تبدیل شود. محضر عقد خوب در تهران نه تنها از لحظه اجرای مراسم، بلکه از اجزا سفره عقد گرفته تا خرید های ضروری برای زندگی مشترک، مهمانان و مهمانی‌های خانوادگی پس از عقد، نقش بسیاری در ایجاد یک شروع مثبت دارد. اجزا سفره عقد که شامل اقلامی نظیر عسل، شیرینی، گل، نخ و سفره‌ای زیباست، به این مناسبت تازه‌وارد افتخار و زیبایی می‌بخشد.

Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

آخرین دیدگاه‌ها

 
چت در واتس آپ !