سایت در حال بارگذاری میباشد ،لطفا منتظر بمانید . (مهرماندگار)

بهترین دفتر ازدواج رباط کریم

برگزاری جشن عقد پس از مراسم عقد در بهترین دفتر ازدواج رباط کریم بر عهده خانواده عروس است یا خانواده داماد؟ شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که هزینه مراسم بر عهده کیست و کدام یک از خانواده‌ها بایستی برگزاری جشن عقد را بر عهده بگیرند. این رسم دیرینه در هر فرهنگ به گونه متفاوتی برگزار می‌شود. اما چند نکته در این مورد وجود دارد که در ادامه درباره آن به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

امروزه مراسم عقد به گونه متفاوتی برگزار می‌شود و دیگر رسم و رسوم گذشته در هیچ یک از مراسم عقد و عروسی انجام نمی‌شود. در گذشته مراسم عقد در منزل پدری عروس برگزار می‌شد، خانواده عروس یک سفره عقد در منزل پهن می‌کردند و آن را با استفاده از ظروف زیبا و مجلسی تزئین می‌کردند. سپس عاقد را به مراسم دعوت می‌کردند و خطبه عقد در منزل جاری می‌شد. پس از اینکه عروس جواب مثبت خود را اعلام می‌کرد تمام مهمانان با شیرینی و میوه و نوشیدنی پذیرایی می‌شدند. هزینه پذیرایی بر عهده خانواده عروس بود. در برخی از رسوم خانواده داماد به مهمان‌ها شام می‌داد و سپس جشنی می‌گرفتند و مراسم تمام می‌شد.

اما امروزه مراسم عقد در شیکترین دفتر ازدواج رباط کریم برگزار می‌شود و تمام هزینه‌ها به صورت یکسان میان خانواده‌ها تقسیم می‌شود. بخشی از هزینه را خانواده عروس بر عهده می‌گیرند و برخی از هزینه مراسم از جمله پذیرایی یا خریدها را خانواده داماد. بدین ترتیب فشار کمتری به خانواده‌ها وارد می‌شود. پیش از آنکه برای برگزاری مراسم در بهترین دفتر ازدواج رباط کریم برنامه ریزی می‌کنید بهتر است از قبل درباره مخارج مراسم عقد با خانواده‌ها صحبت کنید. هزینه دفتر ازدواج رباط کریم بایستی به طور دقیق محاسبه شود و سپس هر یک از خانواده‌ها اعلام کند که هزینه کدام بخش از مراسم را بر عهده می‌گیرد.

 

هزینه جشن عقد دفتر ازدواج تهران با کدام خانواده است؟

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، هزینه مراسم عقد محضری در شیکترین دفتر ازدواج رباط کریم میان خانواده عروس و خانواده داماد تقسیم می‌شود. برای اینکه مراسم به خوبی برگزار شود بهتر است لیستی از کارهای عقد تنظیم کنید. در این لیست تمامی خریدهای روز عقد و هر برنامه دیگری که مربوط به مراسم عقد است را یادداشت کنید.

به طور کلی هزینه برگزاری مراسم در سالن بر عهده خانواده داماد است و خانواده عروس می‌تواند در برخی از مخارج از قبیل خرید شیرینی و میوه مشارکت داشته باشد. از دیگر هزینه‌های مراسم عقد در دفتر ازدواج رباط کریم که بر عهده داماد و خانواده داماد است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه بهترین دفتر ازدواج رباط کریم و هزینه ثبت ازدواج
  • هزینه آزمایشگاه برای انجام آزمایش پیش از ازدواج
  • خرید لباس عقد برای عروس
  • هزینه آرایشگاه عروس
  • زیر لفظی برای زمان جاری شدن خطبه عقد
  • خرید حلقه عروس
  • خرید ساعت برای عروس
  • هزینه سفارش کیک برای مراسم عقد در دفتر ازدواج مهرماندگار
  • خرید لوازم دیگر عروس از جمله ادکلن، لوازم آرایش و …
  • هزینه پذیرایی از مهمانان در مراسم

و اما خریدهایی که بر عهده خانواده عروس است عبارتند از:

  • خرید کت و شلوار داماد
  • خرید حلقه برای داماد
  • خرید ساعت به عنوان هدیه برای داماد

 

علاوه بر این خریدها اگر توافقات دیگری برای تقسیم هزینه‌ها در جلسه بله برون انجام شده باشد را خریداری می‌نمایند و عروس و داماد برای روز عقد در دفتر ازدواج تهران آماده می‌شوند. ممکن است خانواده عروس بخشی از هزینه دفتر ازدواج رباط کریم را بر عهده بگیرند.

. پس از مشخص شدن تاریخ دقیق روز عقد می‌توانید برای رزرو دفتر ازدواج مهرماندگار اقدام کنید.
https://mehrmandegar.com/wp-content/uploads/2023/01/شیکترین-دفتر-ازدواج-رباط-کریم.jpg

چک لیست کارهای عقد

معمولا عروس و داماد برای برگزاری مراسم استرس زیادی دارند و این یک اتفاق طبیعی است. هر فردی دوست دارد مراسم با شکوهی داشته باشد زیرا این مراسم تا پایان عمر در خاطر آنها باقی می‌ماند. برای اینکه استرس مراسم کمتر شود بهتر است یک چک لیست از کارهایی که باید برای روز عقد انجام دهید درست کنید. در این چک لیست تمام کارهایی که باید انجام شوند را ریز به ریز یادداشت کنید. مواردی که در چک لیست بایستی یادداشت کنید عبارتند از:

  • زمان عقد را به طور دقیق مشخص کنید:

یکی از مواردی که در جلسه بله برون مطرح می‌شود انتخاب تاریخ عقد است. این تاریخ ممکن است با یک مناسبت مهم مصادف باشد و یا یک روز خاص باشد. به هر ترتیب روز دقیق مراسم باید با مشورت خانواده‌ها تعیین شود تا عروس و داماد خود را برای مراسم  آماده کنند. تاریخ روز عقد باید به صورتی انتخاب شود که مهمانان برای حضور در مراسم مشکلی نداشته باشند. پس از مشخص شدن تاریخ دقیق روز عقد می‌توانید برای رزرو دفتر ازدواج مهرماندگار اقدام کنید.

 

  • مشخص کردن هزینه‌های عقد و توافق برای تقسیم هزینه‌ها

در جلسه بله برون باید تمامی هزینه‌هایی که برای مراسم در نظر دارید را مشخص کنید و هر یک از خانواده‌ها اعلام کنند که کدام بخش از هزینه را بر عهده می‌گیرند. اگر مراسم عقد تنها به دفتر ازدواج رباط کریم منتهی می‌شود و پس از آن مراسمی وجود نخواهد داشت، می‌توان در همان مکان از مهمانان با شیرینی و میوه پذیرایی کرد. اما اگر خانواده‌ها قصد دارند پس از پایان مراسم جشن عقد برگزار کنند باید نوع برگزاری مراسم و محل آن و شیوه پذیرایی را مشخص کنند.

 

  • مشخص کردن تعداد مهمانان

برای اینکه بدانید دفتر ازدواج چه مقدار باید ظرفیت داشته باشد ابتدا باید تعداد مهمان‌های خود و طرف مقابل را مشخص کنید. با دانستن تعداد دقیق مهمان‌ها می‌توانید دفتری را انتخاب کنید که تعداد کافی صندلی داشته باشد. معمولا از بزرگان فامیل و اقوام درجه یک برای مراسم عقد دفتری دعوت می‌شود، پس بهتر است مراسم را زیاد شلوغ برگزار نکنید تا بتوانید مجلس را مدیریت کنید.

 

  • خرید لوازم مورد نیاز برای روز عقد

در لیست خود تمام خریدهایی که باید برای روز عقد انجام شود را یادداشت کنید. حتی کوچکترین وسیله یا خرید را بنویسید و برای خرید هر یک زمانی را مشخص کنید تا برای روز عقد تمام لوازم را تهیه کرده باشید. به عنوان مثال برای خرید حلقه زمان کافی در نظر بگیرید تا اگر حلقه نیاز به تغییر سایز داشته باشد و یا نیاز داشته باشید که بیشتر بگردید، وقت کافی داشته باشید و دچار استرس نشوید.

از دیگر خریدهای روز عقد عبارتند از آیینه و شمعدان، استند حلقه، گیف عقد، کله قندهای تزئینی و دسته گل عروس و شیرینی و … را در زمان مناسب خریداری کنید و همه را برای روز عقد آماده کنید. اگر قصد دارید آینه و شمعدان خود را در سفره عقد قرار دهید بهتر است زودتر از روز عقد آن را تهیه کرده و به دفتر ازدواج تهران بدهید تا تغییرات لازم در سفره عقد را انجام دهند و چیدمان سفره را متناسب با آیینه و شمعدان شما تغییر دهند.

 

  • عکاسی و فیلم برداری از مراسم

عکاسی و فیلم برداری از مجلس عقد از جمله الزامات این گونه مراسم است. برای ثبت خاطرات روز عقد بایستی با عکاس و فیلم بردار هماهنگی لازم را انجام دهید. اما در دفتر ازدواج مهرماندگار خدمات عکاسی و فیلم برداری به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست شما برای هماهنگی با عکاس اقدامی انجام دهید.

. پس از مشخص شدن تاریخ دقیق روز عقد می‌توانید برای رزرو دفتر ازدواج مهرماندگار اقدام کنید.
https://mehrmandegar.com/wp-content/uploads/2023/01/هزینه-دفتر-ازدواج-رباط-کریم.jpg

  • دریافت معرفی نامه از دفتر ازدواج برای انجام آزمایش

یک الی دو هفته پیش از عقد باید برای انجام آزمایش قبل از ازدواج به بهترین دفتر ازدواج رباط کریم مراجعه کنید و معرفی نامه را دریافت نموده و به مراکز بهداشت مراجعه کنید. در زمان دریافت معرفی نامه ارائه شناسنامه و کارت ملی عروس و داماد و کارت ملی یا شناسنامه پدر عروس الزامی است. در روز عقد باید نتیجه آزمایش را با خود به همراه داشته باشید. دقت داشته باشید که جواب آزمایش تنها یک ماه اعتبار دارد، پس زودتر از این زمان برای انجام آزمایش اقدام نکنید.

 

  • انجام مشاوره ژنتیک و آزمایشات لازم

اگر عروس و داماد نسبت نزدیک فامیلی داشته باشند بایستی آزمایش ژنتیک انجام دهند و در جلسات مشاوره ژنتیک نیز شرکت کنند. این آزمایش به منظور پیشگیری از تولد نوزادی با مشکلات ژنتیکی الزامی است. اگر پدر و مادر از نظر ژنتیکی مشکل داشته باشند، فرزندان آنها با مشکلاتی شدیدتر به دنیا خواهند آمد و با انجام آزمایش می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

 

  • خرید لباس عقد برای عروس و داماد

لباسی که عروس انتخاب می‌کند نباید خیلی شبیه به لباس عروس باشد. بهتر است یکلباس مجلسی پوشیده و ساده مانند یک کت مجلسی یا مانتو خریداری شود و با کیف و کفش مناسب ست شود. برای تهیه لباس باید زمان کافی در نظر بگیرید، اگر قصد دارید لباستان را به صورت سفارشی تهیه کنید باید خیلی زودتر اقدام کنید تا لباستان به موقع آماده شود.

بهترین و مناسب‌ترین لباس برای داماد یک کت و شلوار ساده و مجلسی است. رنگ کت و شلوار یا پیراهن را می‌توانید با لباس عروس ست کنید اما دقت داشته باشید که بهتر است طیفی از رنگ‌ها را انتخاب کنید نه دقیقا هم رنگ آن.

 

  • خرید کله قندهای تزئینی

اگر شما هم رسم دارید در زمان خوانده شدن خطبه عقد بر روی عروس و داماد قند سائیده شود باید کله قندهای کوچک و تزئین شده را تهیه نموده و با خود به شیکترین دفتر ازدواج رباط کریم ببرید.

برای اطلاع از هزینه دفتر ازدواج رباط کریم با شماره تماس دفتر ازدواج مهرماندگار تماس حاصل فرمائید.

Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

آخرین دیدگاه‌ها

 
چت در واتس آپ !