سایت در حال بارگذاری میباشد ،لطفا منتظر بمانید . (مهرماندگار)
ثبت ازدواج اتباع افغان-دفتر ازدواج مهردریا

امروزه با گسترش مهاجرت به ایران برخی از دفاتر عقد اقدام به ثبت ازدواج اتباع افغان می‌نمایند. از آنجا که افراد مهاجر بسیاری از کشورهای مجاور مانند افغان‌ها، پاکستانی و عراقی و … در ایران زندگی می‌کنند قانونی برای ازدواج اتباع خارجی در ایران وضع شده است که افراد خارجی می‌توانند بر اساس آن ازدواج خود را در کشور ایران ثبت نموده و زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

 

آیا اتباع افغان می‌توانند برای ثبت ازدواج خود در کشور ایران اقدام کنند؟

ازدواج امری خصوصی است و از نظر قانون در گروه احوال شخصیه قرار دارد و به مسائل خصوصی زندگی افراد مربوط می‌باشد. احوال شخصیه شامل وضعیت و اهلیت فرد می‌باشد، اهلیت به معنای داشتن توان تصمیم گیری و داشتن سن قانونی برای داشتن حق است. همچنین وضعیت فردی که قصد دارد ازدواج کند باید مشخص باشد، اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره شناسنامه و …

در مورد اجازه ثبت ازدواج اتباع افغان باید گفت که ازدواج مطابق با قوانین کشور اصلی افراد صورت می‌گیرد و از آنجائیکه در مورد ازدواج از قوانین شخصی برای حمایت از افراد جامعه و آداب و رسوم آنها تبعیت می‌شود، این امکان وجود دارد که زن و مرد افغان بتوانند در کشور دیگری مانند ایران ازدواج خود را ثبت کنند.

لازم به ذکر است که تنها قوانین ازدواج و طلاق بر اساس قانون کشور اصلی فرد تابع در زمان ثبت ازدواج مورد توجه قرار می‌گیرند و عقد نکاح مطابق با قانون همان کشور بسته می‌شود. اما در مورد موارد دیگری مثلا نکاح صوری و غیره شرایط کشوری که در آن تنظیم سند صورت می‌گیرد در نظر گرفته خواهد شد.

برای ثبت ازدواج در دفتر ازدواج مهرماندگار ارائه مدارک معتبر که مشروط بر حضور قانونی اتباع در کشور ایران است الزامی می‌باشد. در صورتی که تمامی مدارک کامل باشند و از نظر قانون هیچ گونه مشکلی نداشته باشند زوج افغان می‌توانند برای ثبت ازدواج خود به دفتر ازدواج مراجعه نمایند و با اطلاع از مدارک مورد نیاز نسبت به برنامه ریزی برای ازدواج اقدامات لازم را انجام دهند.

برای اطلاع از مدارک مورد نیاز با شماره تلفن‌های درج شده در سایت https://mehrmandegar.com/ تماس حاصل فرمائید.

دفتر ازدواج نازي آباد
دفتر ازدواج نازي آباد
https://mehrmandegar.com/wp-content/uploads/2022/10/دفتر-ازدواج-ثبت-ازدواج-اتباع-دفتر-ازدواج-مهرماندگار.jpg

در بهترین دفتر ازدواج نازی آباد چه خدماتی ارائه می‌شود؟

تمامی خدمات و امکانات موجود در مجموعه مهرماندگار جهت ثبت ازدواج اتباع افغان که در کشور ایران ساکن هستند، مهیا شده است. سالن عقد تزئین شده و سفره عقد برای افغان‌هایی که تمایل دارند با آداب و رسوم ایرانی مراسم ازدواج خود را برگزار نمایند آماده می‌شود. در صورتی که مراسم خاصی مد نظرتان باشد می‌توانید با مدیریت مجموعه در میان بگذارید.

در دفتر ازدواج ثبت ازدواج اتباع عقد نکاح جاری می‌شود و حضور چند نفر شاهد و ارائه مدارک در زمان ثبت ازدواج الزامی است. به خاطر داشته باشید که پیش از اقدام برای رزرو دفتر باید مدارک را تهیه فرمائید و از قانونی بودن ازدواج خود و امکان ثبت آن در دفاتر ازدواج کشور ایران اطمینان حاصل کنید.

تمامی خدمات پذیرایی و برگزاری مراسم عقد مطابق با میل شما ارائه می‌شود. در دفتر ازدواج مهرماندگار سالنی لوکس و زیبا با سفره عقد مجلل با چیدمانی مدرن برای حضور گرم شما آماده شده است. خنچه عقد به رنگ‌های طلایی و سفید نوید بخش خوشبختی و سعادت هستند و بهترین آرزوها را برای زوج جوان به همراه دارند.

چیدمان سفره عقد مطابق با سلیقه عروس و داماد انجام خواهد شد. اگر قصد دارید مراسم را به صورت مختلط یا جداگانه برگزار کنید حتما مدیریت مجموعه را در جریان قرار دهید. اگر مراسم خاصی دارید و باید آماده سازی لازم انجام شود حتما موضوع را با پرسنل و مدیر دفتر ازدواج در میان بگذارید.

 

آداب و رسوم مراسم خواستگاری تا عقد افغانستان

مراسم خواستگاری و ازدواج در افغانستان از زمان‌های بسیار دور همچنان به شکل گذشته برگزار می‌شود از بستن کمربند سبز رنگی به کمر عروس گرفته تا مشخص کردن شیربها و … هنوز هم در مراسم عقد و عروسی انجام می‌شوند و نشان از فرهنگ دیرینه این کشور دارند.

در مراحل قبل از ازدواج چند رسم زیبا برگزار می‌شود:

  • جستجو کردن برای پیدا کردن دختری مناسب با اخلاقی خوب و پسندیده: در این مرحله مادر و خواهد پسر به جستجوی دختری هستند که علاوه بر زیبایی، اخلاقی خوب و نیک داشته باشد و در خانواده خوبی پرورش یافته باشد. پس از یافتن دختر مورد نظر مرحله بعد آغاز می‌شود.

 

  • مراسم طلبگاری: در این مرحله تمام نزدیکان دختر باید رضایت خود را برای ازدواج دختر اعلام کنند و در صورتی که همه اعضای فامیل با این ازدواج موافق باشند و داماد را تائید کنند، در مورد مسائل دیگری مانند شیربها و سایر موارد مربوط به ازدواج صحبت می‌کنند.

 

  • لفظی دادن: در این مراسم بزرگان خانواده دختر و پسر برای آشنایی دعوت می‌شوند و به گفت و گو و شادی می‌پردازند. هزینه این مراسم بر عهده پدر عروس است. از مهمانان با شیرینی و میوه پذیرایی می‌شود و خانواده داماد مبلغ یا هدیه‌ای را به عروس تقدیم می‌کنند. در این مراسم ممکن است هزینه را خانواده داماد تقبل کند. در مورد این که چه کسی هزینه مراسم را پرداخت کند خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند.

 

  • شیرینی خوری: این رسم زیبا از رسوم کهن افغانستان است و هم اکنون نیز در مراسم خواستگاری و پیش از عقد نیز برگزار می‌شود. در این مراسم مهمانان خانواده عروس و داماد همگی دعوت می‌شوند و عروس با سبدی پر از شیرینی و گل در کنار داماد می‌نشیند. این سبد را خانواده عروس به داماد تقدیم می‌کنند. اگر در سبد برای داماد لباسی قرار داده شده باشد، خانواده داماد نیز باید به جای آن لباسی را به عروس یا خانواده عروس هدیه بدهد. در کنار آن نیز مبلغی پول به عروس هدیه داده می‌شود.

 

  • مراسم خبری: در شهرهای کوچک معمولا مهمان‌ها از طریق خانم‌های فامیل برای مراسم شادی و پایکوبی دعوت می‌شوند اما در شهرهای بزرگ برای مهمان‌ها کارت دعوت فرستاده می‌شود. در شهرهای کوچک ۱۲ نفر خانم با لباس مخصوص به در خانه اعضای فامیل و بستگان می‌روند و آنها را برای مراسم عقد و عروسی دعوت می‌کنند. مهمانان نیز در عوض مقداری شیرینی و پول به خانم‌ها می‌دهند. برای شهرهای دور مردان دست به کار می‌شوند و مهمانان را به صورت حضوری برای مراسم دعوت می‌کنند.

 

  • خرید کردن: خرید کردن از مهمترین بخش‌های مراسم عقد و عروسی در افغانستان است. لوازمی که باید خریداری شوند عبارتند از لوازم آرایش، لباس برای عروس، طلا، کیف و کفش، آئینه، حنا و سایر خریدهای لازم برای برگزاری مراسم از سفارش کیک گرفته تا دعوت گروه موسیقی و … در زمان خرید خانم‌های هر دو خانواده همراه با عروس برای خرید می‌روند و هر چه را که لازم باشد خریداری می‌کنند.

 

  • پیش خوری: در برخی از شهرهای افغانستان خانم‌های فامیل عروس یک شب قبل از مراسم ازدواج دور هم جمع می‌شوند و به شادی و آواز خوانی می‌پردازند. به این مراسم در فرهنگ افغانستان پیش خوری گفته می‌شود.

 

  • خویش خوری: مراسم خویش خوری را برخی از اعضای فامیل عروس که وضعیت مالی بهتری دارن برگزار می‌کنند و تمام فامیل درجه یک و بزرگان را شک روز قبل از مراسم ازدواج دعوت می‌کنند و مردان و زنان به شادی می‌پرازند. در برخی از خانواده‌ها در همان مراسم مراسم عقد نکاحج نیز برگزار می‌شود و دختر و پسر به عقد یکدیگر در می‌آیند. در این مراسم معمولا فامیل‌های دور دعوت نمی‌شوند. خانواده داماد در این شب به عروس هدیه می‌دهد.

پس از خوانده شدن عقد نکاح خانواده عروس و داماد برای برگزاری مراسم عروس آماده می‌شوند. این مراسم معمولا با همکاری خانواده‌ها برگزار می‌شوند که شامل حمام کردن عروس و داماد، آرایش کردن عروس و … می‌باشد.

دفتر ازدواج نازي آباد
دفتر ازدواج نازي آباد
https://mehrmandegar.com/wp-content/uploads/2022/10/بهترین-دفتر-ازدواج-نازی-آباد-دفتر-ازدواج-مهرماندگار.jpg

 

برای روز عقد در دفتر ازدواج چه کارهایی را باید انجام دهید؟

معمولا برای مراسم عقد در دفتر ازدواج ثبت ازدواج اتباع باید برنامه ریزی کنید تا مراسم خوب و به یاد ماندنی داشته باشید. در صورتی که با برنامه پیش بروید برای برگزاری مراسم استرس کمتری خواهید داشت.

مهمترین بخش مراسم عقد، رزرو کردن بهترین دفتر ازدواج نازی آباد برای روز مورد نظرتان است. بهتر است زودتر اقدام کنید تا بتوانید مراسم عقد را در روزی که دوست دارید برگزار کنید. در مورد روز عقد با خانواده‌ها مشورت کنید تا بعدا مشکلی پیش نیاید.

کار مهم دیگری که باید در برنامه خود یادداشت کنید خرید لباس برای مراسم عقد است. معمولا مانتو و شلوار بهترین انتخاب برای مراسم عقد دفتری است. اما اگر در رسم خود لباس دیگری دارید و دوست دارید مطابق با رسوم خود پیش بروید می‌توانید لباس مناسب را تهیه کنید و آن را برای روز عقد آماده نگه دارید. بهتر است لباس شما پوشیده باشد و طوری باشد که بتوانید آزادانه حرکت کنید و محدودیتی برای شما ایجاد نکند.

در زمان انتخاب رنگ و جنس پارچه دقت داشته باشید که لباستان بهتر است به صورتی باشد که با لباس عروسی تفاوت داشته باشد. می‌توانید از رنگ‌های شاد دیگری استفاده کنید. نیازی نیست حتما رنگ سفید را انتخاب کنید. مدل لباس را هم طوری انتخاب کنید که بعدا بتوانید آن را در مراسم دیگری بپوشید.

نکته دیگر سفارش کیک است. اگر دوست دارید در پایان مراسم کیک داشته باشید چند هفته قبل برای سفارش کیک به قنادی مورد نظر خود مراجعه کنید و مدل دلخواه خودتان را سفارش دهید. معمولا یک ساعت یا نیم ساعت پیش از مراسم کیک را به مجموعه تحویل دهید تا پرسنل آمادگی‌های لازم را برای بریدن کیک و پذیرایی از مهمانان انجام دهند. سعی کنید طعم مناسبی را برای کیک انتخاب کنید که مورد پسند مهمانان قرار گیرد. طعم ساده و یا شکلاتی بهترین انتخاب خواهد بود. در بهترین دفتر ازدواج نازی آباد می‌توانید در طی مراسمی با شکوه کیک خود را برش بزنید و میان مهمانان تان تقسیم کنید و از آنها با کیک و شربت پذیرایی نمائید.

مورد دیگر لیست کردن خریدهایتان است. اگر در رسوم و آئین خود مواردی هستن که خانواده داماد  عروس باید خریداری کنند را در لیست خود یادداشت کنید و در زمان مناسب به خرید بروید و همه وسایل را برای روز مراسم عقد آماده کنید. لوازمی که معمولا خانواده داماد برای عروس خریداری می‌کنند عبارتند از لباس عقد، حلقه ازدواج، ادکلن، شال یا روسری، کیف و کفش و پارچه مجلسی و برخی موارد دیگر که در هر فرهنگ و آئین متفاوت هستند. خریداهایی که خانواده عروس برای داماد انجام می‌دهند شامل حلقه ازدواج، کت و شلوار، کمربند و کفش و پیراهن می‌باشد. در زمان خرید دقت داشته باشید که مواردی که خریداری می‌شود را در لیست خود یادداشت کنید.

مورد دیگر انتخاب منوی پذیرایی از مهمانان است. اگر می‌خواهید در پایان مراسم از مهمانان خود با شیرینی و شربت یا چای و نسکافه پذیرایی کنید حتما این مورد را به مدیریت دفتر ازدواج مهرماندگار اطلاع دهید. در صورتی که می‌خواهید مهمانان را برای صرف شما یا ناهار دعوت کنید باید تعداد مهمانان را از قبل مشخص کرده باشید و با رزرو سالن پذیرایی و انتخاب غذای مورد نظرتان مجموعه سالن را برای مراسم عقد و سرو شام یا ناهار آماده کند.

در دفتر ثبت ازدواج اتباع افغان خدمات عکس برداری و فیلم برداری به صورت کاملا حرفه‌ای و توسط کادر عکاسی و فیلم برداری مجرب انجام می‌شود. ما این خدمات را برای زوجین جوان آماده کرده‌ایم تا دیگر نیازی به جابجایی و رفتن به آتلیه برای عکاسی نباشد و در همان سالن و در کنار سفره عقد لحظات به یاد ماندنی و زیبا را ثبت کنند.

موضوع آخر دسته گل عروس و سایر اکسسوری‌های مورد نیاز برای عروس است. در زمان انتخاب دسته گل می‌توانید رنگ گل‌ها را به رنگ لباس عقدتان انتخاب کنید و یا دسته گلی با گلهایی به رنگ سفید با تزئینات زیبا داشته باشید. از دیگر اکسسوری‌هایی که برای روز عقد می‌تواند زیبا باشد یک کمربند شیک و متناسب با لباستان است. همچنین یک کیف مجلسی کوچک به همراه یک گردنبند بلند و زیبا در عین سادگی بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود. سعی کنید از چندین اکسسوری در کنار یکدیگر استفاده نکنید.

ما مفتخر هستیم با ثبت ازدواج اتباع افغان این سنت حسنه را برای افرادی که به کشور ما مهاجرت نموده‌اند اجرا نمائیم. در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام می‌توانید با مدیریت مجموعه تماس گرفته و سوالات خود را از ایشان بپرسید و یا به صورت حضوری به مجموعه مراجعه نمائید و هر سوالی که دارید را بپرسید.

Share:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

آخرین دیدگاه‌ها

 
چت در واتس آپ !